tisdag 8 november 2011

Mamma har tjatat om att få gästblogga, så okej morsan. Säg det du vill ha sagt och få ut dina kvinnliga känslor..


När jag skaffade hus och barn tillsammans med Jonas släppte 3000kg från mina axlar. Jag har valt mitt liv.
Jag ger allt jag orkar för min familj för det är nu livet är igång. Jag har alltid haft ångest för vad som ska hända och vart jag kommer vara om några år. Men Nu, om Jonas vill flytta mig och barnen till andra sidan jordklotet för att vi "måste" så gör det inte så mycket för jag har hittat tryggheten och jag har som sagt valt mitt liv.

Jag blir ledsen när folk säger "jävla skitstad inget förändras"
Stick då! Låt oss få njuta som har valt vardagen i vårt fina Karlshamn. Jag älskar det. Även om jag flyttat till Östermalm i Sthlm så hade jag blivit rastlös.
För det är inte stället man söker. Det är något annat.
Tro mig jag har testat..

Jag blir ledsen för föräldrar som sviker varandra när barnen är små, det måste vara helt fruktansvärt att inte få dela en helt enkel rolig vardag tillsammans med spyor, pussar, lek, tidiga morgnar, dagis och bajsätande barn. Fy fan vad trist.
Tänk dom som sparar en massa pengar "för o ha när vi blir gamla" nej fy vad trist. Köp en snygg elvisp istället och skryt med den i tio år. Eller framför allt skäm bort dina barn! Ha kul för pengarna nu för sen kan det vara för sent.
(sen ni lite äldre ni får inte göra av med så mycket, tänk på arvet..)

Jag menar såklart inte att alla människor vill ha det såhär eller att man är misslyckad om man inte är det. Jag blir bara trött på problemen. Ingen annan är ju lösningen än en själv. Ta chansen och va för fan glad. Imorgon kan det vara slut på festen!

Det här var ett självförtroende inlägg
om att, Jag är så jävla nöjd.

1 kommentar:

  1. Du är verkligen precis där du ska vara Maria. Jag har aldrig sett dig så lycklig som du är när du är med din familj och jag har känt dig ganska länge. Jag hoppas att jag en dag får känna på den känslan att ha en liten omkring mig som är större än en själv. Njut av allt! Å du.. Karlshamn är fab! Du är ju där! // din bästa vän.

    SvaraRadera