torsdag 29 mars 2012

Har vi några morsor som läser i bloggen ella?

Jag ska börja dagis den 10April.
Men nu undrar jag om jag måste lära mig att somna Efter lunch innan dess?
Jag somnar typ vid 10 och vaknar vid 12. Sen sover jag inte mer på dagen.
Om vi inte haft någon väldigt ansträngande aktivetet, då kan jag kvarta lite på eftermiddagen, som en gubbe, hehe.

Och dom dagar jag är uppe till efter lunch så blir jag oftast på väldigt dåligt humör när jag vaknar..

Så ska man vänta till dagis börjar så man bara faller in i deras rutiner eller ska jag hålla mig vaken tills jag ätit lunch och sen vara på dåligt humör?

Ni älskar att ge tips ju, ge tips nu dåå!

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte tala som förälder eller personal än ;) men från vad jag sett när jag jobbat eller praktiserat är att många av de nyinskolade inte orka vara vakna till efter lunch. Personalen kan lägga dom tidigare så får de äta när de vaknar. Och med tiden får barnen in förskolerutinen och somna efter lunch. Så jag tror inte du behöver göra nåt. De kommer bli så många nya intryck för honom i början så han somnar säkert tidigare ändå :) så har jag uppfattat det men vet i fan om det är rätt :) puss Janis

    SvaraRadera
  2. Jag har precis samma uppfattning om rutinerna som föregående talare.. Men likadant här, inte heller förälder eller personal än :)

    SvaraRadera