fredag 10 februari 2012

Berättelsen om brödrosten

Min pappas sista fylla för två år sen(!!)
Så skulle han värma frusna kanelbullar i brödrosten. Det blev kortslutning och allt i huset blev svart, även mammas blick blev av samma färg.
Han har fått ta mycket skit för denna brödrosten men tillslut fick han en ny.

När jag vid 6mån började dricka välling så gjorde jag det ibland även mitt i natten.
Då är det så att vi har bara två uttag där mikron är inkopplad tillsammans med kaffekokaren.
Men Pappa som måste rosta sina mackor bytte givetvis ut mikro-sladden till sin brödrost-sladd men bytte aldrig tillbaka.
Detta pågick ett par månader tills den där natten när jag skrek och skrek och skrek av hunger, mamma asaballa trött och det satt fel sladd i fel uttag, då drog mamma ut sladden och sålade brödrosten in i tvättstugan.
Jag tystnade och fick mat.

På morgonen när vi vaknade hörde vi att pappa skrattade så han grät nere i köket.

1-1 i brödrost fejd.

Senare samma dag satte pappa dit ett extra uttag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar